CV van Wout Krist.

Ik ben nieuwsgierig en actief ingesteld en zoek graag uitdagingen op. Dit zowel zakelijk als privé. In beide situaties is nieuwsgierigheid een terugkerende drijfveer.

Zakelijk gezien zoek ik oplossingen die een toegevoegde waarde hebben voor zowel de organisatie als de individuele gebruikers. Mijn sterkste punt is het uitvoeren van het totale projectleiderschap. De activiteiten verdelen, in de tijd zetten, de mensen aansturen en de stakeholders up to date houden over de voortgang, risico’s en planning.

Inhoudsopgave

Telefoon:

06-13 63 09 48

Website

E-mail

wout@cle-ver.nl

Relevante recente werkervaring.

Clever consultancy | 2021 - heden

Business consultant | fulltime

Binnen Clever Consultancy is het onze missie om organisaties in de afval- en milieubranche te ondersteunen bij het professionaliseren van hun bedrijfsvoering met de inzet van informatiemanagement.

Inmiddels ondersteun ik nu ruim 4 jaar onze klanten bij het selecteren en implementeren van nieuwe applicaties, het stroomlijnen van bestaande applicatielandschappen, het aanmaken en managen van de projectenroadmap en het opzetten van een volwassen beheerorganisatie. Bij de volgende klanten heb ik onder andere deze werkzaamheden uitgevoerd:

Gemeente Utrecht

Software implementatie en integratie in applicatielandschap.

Gemeente Groningen

Diverse software implementaties.

Gemeente Assen

Beheerorganisatie.

HVC

Software implementatie en integratie in applicatielandschap.

BAT

Pakketselectie en begeleiden aanbestedingsproces.

ACV

Softwareimplementatie.

REmondis

IT-migratie.

Irado

Software implementatie.

Gemeente Dronten

Pakketselectie en begeleiden aanbestedingsproces.

Gemeente Woerden

Pakketselectie en begeleiden aanbestedingsproces.

Gemeente Rotterdam

Integratievraagstukken.

Afvalstoffendienst Den Bosch

Diverse software implementaties en pakketselectie.

Trac

Formulering architectuurhuis, visie en strategie aanbesteding.

Circulus

Stroomlijnen applicatielandschap en integratie nieuwe gemeenten.

Toelichting recente werkervaring.

Circulus | 2024-2025

Circulus heeft in het voorjaar van 2024 de contracten voor het inzamelen van huishoudelijk afval in de gemeenten Duiven en Westervoort overgenomen van Prezero. Ik ben in april 2024 gestart als kwartiermaker, om duidelijkheid te krijgen van de impact op organisatie en uitvoering.

Als programma- en projectleider, werd ik in juni verantwoordelijk voor het volledig inbedden van deze dienstverlening in de huidige Circulus-organisatie. Dit had naast een zwaar organisatorisch component ook een duidelijk informatiecomponent. We hebben de systemen van Prezero uitgefaseerd en de data geïntegreerd in het bestaande applicatielandschap van Circulus. Naast de migratie en validatie van de gegevens, hebben we ook gelijke tijd de digitale inwonerscommunicatie voor de genoemde gemeenten geïntroduceerd. Hierbij speelden ook afdelingen als KCC, milieustraten, wagenparkbeheer, communicatie en facilitair beheer een grote rol. Allen waren onderdeel van het projectenportfolio en haar roadmap. Vanaf 1 januari 2025 zijn de gemeenten Duiven en Westervoort integraal onderdeel van Circulus. Op aanvraag kunnen gegevens voor het opvragen van referenties met u gedeeld worden.

Gemeente woerden | 2022-2023

Voor de gemeente Woerden heb ik in de periode 2022 – 2023 het team Afvalinzameling ondersteund bij de selectie van een nieuwe applicatie voor het digitaliseren, automatiseren en optimaliseren van hun primaire bedrijfsvoering.

Mijn werkzaamheden bestonden uit het vastleggen van het huidige proces en applicatielandschap, het voorstellen van nieuwe processen en de integratie met hun applicatie-landschap binnen het gemeentelijke domein van zaaksystemen en centrale, financiële en HR-applicaties.

Na een uitgebreide inventarisatie heb ik de gemeente Woerden begeleid bij de aanbesteding en gunning. Op aanvraag kunnen gegevens voor het opvragen van referenties met u gedeeld worden.

TRAC | 2021-2023

TRAC is een samenwerking van Twente Milieu, ROVA, AVRI en Circulus. De opzet van de opdracht was om een architectuurhuis te formuleren, met een gezamenlijke visie en strategie. Dit als basis voor alle te maken keuzes in de diverse applicatielandschappen. Als verlenging daarop is een homogeen vertrekpunt gecreëerd voor het optimaliseren van de 4 applicatielandschappen.

Als programmamanager had ik de verantwoordelijkheid om de stakeholders (bestaande uit de IT-managers van deze 4 organisaties), de procesverantwoordelijken en gebruikers te managen. Het doel was het opleveren van het gezamenlijke architectuurhuis, processen en een generieke verzameling van eisen en wensen bedoeld voor aanbestedingen.

Het bijzondere van deze opdracht was het bijeenbrengen van organisaties, die bij aanvang eigen zienswijzen kenden, maar na afloop alle neuzen in dezelfde richting kregen.

Qua communicatie en afstemming heb ik tientallen workshops georganiseerd om hiermee de communicatie zowel binnen de afdeling als binnen de samenwerking op 1 lijn te krijgen.

Het hoogtepunt was een acceptatiemeeting met ruim 50+ belanghebbenden, die aan het eind van de dag volmondig het voorgestelde pad en producten ondersteunden.

Het portfolio is succesvol uitgevoerd, opgeleverd en als fundament voor de toekomst, overgedragen aan de organisaties. Op aanvraag kunnen gegevens voor het opvragen van referenties met u gedeeld worden.

REMONDIS | 2021

Bij Remondis nam ik de rol van projectmanager op me om de introductie van een generieke applicatie voor planning en uitvoering te begeleiden. Dit bood de kans om verschillende interne applicaties te vervangen en zo een efficiëntere, gestroomlijnde werkwijze te creëren na diverse overnames.

Daarnaast bracht de overstap naar de door de Duitse moederorganisatie geïntroduceerde applicatie Rums een mooie uitdaging met zich mee: het integreren van alle planning-, uitvoerings- en facturatieprocessen binnen één samenhangend systeem. Dit vroeg om nauwe samenwerking tussen dataspecialisten, IT-teams en het management.

Voor gebruikers betekende dit een nieuwe manier van werken, en de interne IT- en datamanagementafdelingen zorgden ervoor dat alle data uit verschillende systemen succesvol in de nieuwe omgeving werd geïntegreerd. Ook de financiële afdeling paste zich aan met een vernieuwde werkwijze en aangepaste financiële verwerking.

Dankzij de grote inzet en samenwerking van alle betrokkenen hebben we dit uitdagende project succesvol naar productie gebracht. Ondanks de nodige emoties die bij zo’n verandering komen kijken, is het een waardevolle en succesvolle transitie geweest. Op aanvraag kunnen gegevens voor het opvragen van referenties met u gedeeld worden.

Overige relevante werkervaring.

GMT - AMCS | 2009 - 2021

Projectleider en afdelingsmanager | Fulltime

Binnen GMT – AMCS was ik verantwoordelijk voor de grote software implementaties van Clear.net, Clear MOM, ClearWeigh en het AMCS platform. Deze producten ondersteunden de planning, registratie en inzameling van afval en het leveren van sturingsinformatie in het kader van data gestuurd werken.

Ik heb in deze jaren zowel nationaal als internationaal veel projecten uitgevoerd in de rol van projectleider. Hierbij was mijn persoonlijke projectportfolio altijd gevuld met minimaal 6 opdrachten bij diverse klanten en opdrachtgevers. De producten werden gebruikt voor planning en uitvoering van het inzamelen van afval en het leveren van stuurinformatie voor datagestuurd werken.

Tijdens deze jaren heb ik veel integraties met andere systemen gerealiseerd en stuurde ik vanuit mijn rol de implementatie trajecten binnen GMT – AMCS aan, waarbij ik de communicatie met de klanten, de interne organisatie en het aansturen van het team voor mijn rekening nam. Op aanvraag kunnen gegevens voor het opvragen van referenties met u gedeeld worden.

Tri-Ennium | 2006 - 2009

Projectleider en manager projectbureau | Fulltime

Binnen Tri- Ennium had ik twee belangrijke rollen. Op de eerste plaats werkte ik in het veld als projectleider voor de projecten op de drie deelgebieden van ons bedrijf:

  • System integration & development
  • System engineering & deployment
  • System management & outsourcing

Hiermee hielp ik onze klanten met de integratie-vraagstukken binnen het applicatielandschap, waar wij de applicaties onderbrachten in een Service Oriented Architecture, waar een Service Bus het geheel aanstuurde.

Op de tweede plaats was ik manager Projectbureau, waarbij ik de volledige coördinatie had over ons hele team aan professionals. Op aanvraag kunnen gegevens voor het opvragen van referenties met u gedeeld worden.

AQUAGIS | 2001 - 2006

Projectmanager | Fulltime

In de Aquagis periode was ik als projectmanager verantwoordelijk voor de ontwikkeling van producten en het implementeren ervan. Bij de ontwikkelfasen waren altijd vertegenwoordigers van minimaal 4 organisaties betrokken. Deze initiators werden de eerste gebruikers van de ontwikkelde software, welke daarna beschikbaar kwamen voor de overige waterschappen. Hiermee ontstond er voor mij een cyclus van een periode softwarebouwen en een periode software implementeren. Op aanvraag kunnen gegevens voor het opvragen van referenties met u gedeeld worden.

ESRI Nederland | 1999 - 2001

Projectmanager en afdelingsmanager | Fulltiime

Bij ESRI Nederland was ik projectmanager en hield ik me bezig met de implementatie van oplossingen met een groot GIS-component. Daarnaast heb ik als trainer diverse programmeeropleidingen gegeven. De groep klanten bestond uit overheidsorganisaties, zoals provincies en Rijkswaterstaat. Op aanvraag kunnen gegevens voor het opvragen van referenties met u gedeeld worden.

Opleidingen en trainingen.

AMBI modules I1, I2 B1, B2, HG1, IS, IT, PI (HBO Informatica)

Hogeschool Dirksen

PRINCE2 Foundation

Pink Elephant Educational Services

PRINCE2 Practioner

Pink Elephant Educational Services

Leidinggeven (HBO)

Nijenrode Business School

Communicatie (MBO)

IMK Opleidingen

Service Oriented Architecture en Webservices (HBO)

Twice IT Training

DSDM (HBO)

ISES International

Landmeetkundige (HBO)

Kadaster en Openbare Registers